تأمین سرمایه در گردش به منظور تولید و فروش چسب‌های بین لایه‌ایی پلی الفینی

گواهی شراکت

تصویر ضمانت نامه

شرح پروژه

امروزه پرمصرف‌ترین پلیمرها در سرتاسر جهان، دسته پلی اولفینها شامل پلیاتیلن (PE) و پلیپروپیلن (PP) میباشند که مزایایی چون فرایند پذیری، عدم نفوذ رطوبت، خواص حرارتی و مکانیکی مطلوب دارند. با این وجود در برابر نفوذ اکسیژن مقاومت مطلوبی ندارند. بر خلاف این مواد، پلیمری قطبی مانند کوپلیمر اتیلن وینیل الکل (EVOH)، آلومینیوم و پلیآمید (PA) به دلیل ساختار شیمیایی خود، دارای مقاومت در برابر نفوذ اکسیژن است. در صنایع ذکر شده به جهت بهبود کیفیت محصول نهایی، محصول به صورت چند لایه از مواد قطبی و غیر قطبی در کنار یکدیگر به جهت دستیابی به خواص ترکیبی پلیمرها شامل عدم نفوذ رطوبت (پلی اولفین ها) و مقاومت در مقابل نفوذ اکسیژن استفاده می­گردد. با این وجود، ترکیب پلیمرهای قطبی مانند EVOH و غیر قطبی مانند PE ها به دلیل ناسازگاری دارای چالش است. به همین دلیل برای ایجاد فیلم چند لایه با چنین ترکیبی نیاز به استفاده از نسل جدیدی از چسب ها یعنی چسب بین لایه­ای یا در اصلاح لایه ارتباط دهنده (Tie layer) است تا چسبندگی ضعیف بین این لایه­ها را رفع نماید. چسب های بین لایه ای امروزه با توجه به نیازهای جدید و با اهمیت در صنایع بسته بندی، ساختمان سازی، لوازم آرایشی بهداشتی و انتقال لوله­های نفت و گاز کاربرد فراوانی دارد.

شرکت آریا پلیمر پیشگام در خصوص این طرح در نظر دارد 800 تن چسب‌های بین لایه‌ایی پلی الفینی آریا را در مدت 12 ماه تولید و به فروش برساند. با توجه به سوابق شرکت و دوره گردش وصول مطالبات در صورت های مالی حسابرسی شده سال 1401، دوره گردش تولید و فروش محصولات در این طرح هر 4 ماه یکبار برآورد شده است. بنابراین پیش­بینی می­شود هر 4 ماه یکبار 266.67 تن از محصول موضوع طرح تولید و به فروش برسد.

با توجه به فاکتورهای خرید ارائه شده و همچنین اظهارات سرمایه پذیر، قیمت مواد اولیه به ازای تولید هر کیلوگرم محصول موضوع طرح 527,450 ریال برآورد می‌گردد. میزان هزینه خرید مواد اولیه در هر دوره جهت تولید 266.67 تن محصول چسب‌های بین لایه‌ایی پلی الفینی 140 میلیارد ریال و هزینه خرید مواد اولیه در طول طرح جهت تولید 800 تن محصول برابر با 422 میلیارد ریال برآورد می‌شود. بنابراین شرکت آریا پلیمر پیشگام به دنبال جذب سرمایه به میزان 140 میلیارد ریال جهت تولید و فروش چسب‌های بین لایه‌ایی پلی الفینی با روش تامین مالی جمعی و از طریق سکوی حلال فاند، می­باشد.

مبلغ فروش محصول طبق آخرین فاکتور فروش ارائه شده و براساس اظهارات متقاضی به ازای یک کیلوگرم محصول 850،000 ریال برآورد می­شود. با در نظر گرفتن دوره گردش 4ماهه تولید و فروش 800 تن محصول، درآمد طرح در مدت 12 ماهه طرح 680،000 میلیون ریال برآورد می‌گردد.

هزینه قابل قبول طرح، هزینه خرید مواد اولیه و هزینه کارمزد فرابورس و عامل در تامین مالی جمعی می‌باشد و سایر هزینه­های مرتبط با اجرای طرح بر عهده متقاضی می‌باشد. سود تعریف شده در این طرح ما به التفاوت فروش محصول و خرید مواد اولیه و کارمزد تامین‌ مالی جمعی است. بر این اساس سود پیش­بینی شده مبلغ 254،840 میلیون ریال برآورد می‌گردد. حاشیه سود برآوردی طرح (با لحاظ هزینه تامین مالی جمعی) برای دوره 12ماهه، 37 درصد پیش­بینی می­شود. سهم سرمایه­گذاران از سود برآورد شده نیز، 19.8 درصد می­باشد.

اصل سرمایه با ارائه ضمانت نامه از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی با کد اصالت ضمانت‌نامه 3707895321 صادر شده تا پایان طرح معتبر است و با درخواست شرکت حساب یاری امین ملل قابل تمدید است.

لینک سامانه صندوق نوآوری و شکوفایی جهت استعلام اصالت و اعتبار ضمانت‌نامه:  https://ghazal.inif.ir/estelamshokufa

 فایل قرارداد و ارزیابی طرح از لینک ذیل قابل دسترس می باشد .

 

 استعلام اصالت طرح در سامانه فرابورس از لینک ذیل قابل دسترس است.

 

 نماد طرححلالاریا/ halalari

مبلغ مورد نیاز

140,000,000,000 ﷼

مبلغ سرمایه‌گذاری‌شده + مبالغ درحال‌پرداخت

140,000,000,000 ﷼

پیشرفت پروژه

100%

تاریخ شروع پروژه

1402/12/13

فرصت باقی‌مانده برای سرمایه‌گذاری

پایان مهلت سرمایه‌گذاری

گواهی‌های شراکت (ارزش اسمی)

140,000,000 گواهی (۱۰۰۰﷼)

نوع قرارداد

مشارکت

مدیر پروژه (سرمایه‌پذیر)

آریا پلیمر پیشگام

تعداد سرمایه‌گذاران

237 نفر

پلن‌های سرمایه‌گذاری

سود پلن (سالیانه)

36%

کارمزد سرمایه‌گذار

0%

مبلغ باقی‌مانده سرمایه‌گذاری در پلن

0 ﷼

نحوه بازپرداخت اصل و سود به سرمایه‌گذار

به صورت 12 قسط 1 ماهه

اصل سرمایه در آخرین قسط پرداخت می‌شود


مبلغ سرمایه‌گذاری خود را وارد کنید

* مبلغ سرمایه‌گذاری باید حداقل 1,000,000 ﷼ و مضربی از 1,000,000 ﷼ باشد
آدرس:تهران- خیابان بخارست - ابتدای نهم - برج بخارست- طبقه دوم

شماره پشتیبانی:
02191691477